Direktlänk till inlägg 10 september 2016

Super Saturday!

Av Fredrik Norrström - 10 september 2016 12:13

Äntligen är landslagsuppehållet över. PL, och i och med det FPL, är tillbaka. Samtliga FPL-coacher har haft gott om tid på sig att fundera över hur man ska kunna spetsa till laget inför kommande omgång. Den vanligaste funderingen har garanterat kretsat kring huruvida man ska behålla Aguero eller inte, samt om det är värt att redan nu spela sitt wildcard.


Personligen bestämde jag mig tidigt under uppehållet för att spela mitt wildcard. Detta gav mig bra med tid till att prova alla möjliga kombinationer av spelare. Många var dem, spelarna jag hade velat ha med i laget men som av olika anledningar inte fick nån plats. Benteke, Bony, Negredo och Sterling var nog de som florerade mest i mina olika elvor men som till slut alltså fick ge plats för andra. Inför omgång 4 står jag på 158 poäng vilket placerar mig som nummer 743 210 av sammanlagt 3 779 286 coacher. Det är således dags att börja klättra uppåt och nedan ser ni min nya trupp efter att denna säsongs wildcard är spelat:


De Gea / Mandanda

Williams / Matip / Valencia / Stones / Amat

Mané / Hazard / Willian / Xhaka / Gueye

Ibra / Costa / Callum Wilson


Det är en trupp innehållandes inte mindre än sex spelare vars nuvarande värde är lägre än utgångsvärdet. Förhoppningsvis har jag lyckats identifiera de spelare som kan vända en negativ säsongsinledning till att blomma ut ordentligt detta år. Om det bär frukt redan i omgång 4 återstår att se.


/Fredrik

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrik Norrström - 26 september 2016 07:23

När vi summerar omgång 6 är det tre röda segrar som sticker ut. Arsenal klär av Chelsea hemma, Man U fullständigt krossar regerande ligamästarna Leicester och Liverpool är så överlägsna Hull att 5-1 kändes i underkant. Speglades detta i FPL-poängen d...

Av Fredrik Norrström - 24 september 2016 12:28

Bron i den Böda delen av London rämnade. Men trots det var det andra spelare som stal FPL-uppmärksamheten i omgång 5.   Omgångens poängspelare: Nacer Chadli, 21 poäng.   Omgångens REA-fynd: Zuniga, 10 poäng, £4,4 miljoner.   Omgångens nol...

Av Fredrik Norrström - 16 september 2016 09:03

Inom golfen finns begreppet ”moving day” och det känns användbart för att beskriva omgång fyra i FPL. En golftävling spelas normalt över fyra dagar med 18 hål per dag och den tredje dagen är den man kallar för ”moving day”. Da...

Av Fredrik Norrström - 7 september 2016 11:57

FPL är inte konstigare än den riktiga världen. Bra prestationer blir belönade, medan sämre prestationer ger låg avkastning. Men som FPL-coach är det lätt att stirra sig blind på antalet poäng ens lag har spelat in. En viktig aspekt som sällan hamnar ...

Av Fredrik Norrström - 2 september 2016 13:34

Deadline Day är över för denna gång. Och visst var det ett ovanligt aktivt transferfönster just denna sista hektiska dag. Man kan ju undra varför vissa lag prompt ska vänta till sista sekunden innan de genomför en övergång, men likväl är det så det s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards